Clicky

کفش مخصوص دویدن و پیاده روی

برای برخی از ما ها سوال پیش می آید که آیا کفش های دویدن با کفش های پیاده روی 

تفاوتی دارند ؟ 

کفش مسعود تبریز در این زمینه اطلاعات و راهنمایی های لازم را برای شما عزیزان فراهم کرده ، پس با ما همراه باشید . 

بسیاری از افراد برای حفظ سلامت بدنی بدنی و تناسب اندام به صورت منظم و روزانه ، به فعالیت هایی همچون پیاده روی و دویدن و سایر حرکات ورزشی میپردازند . 

اگر از دویدن و پیاده روی برای ورزش لذت می برید، درک تفاوت بین کفش های پیاده روی و کفش های دویدن بسیار مفید است، زیرا این اطلاعات می تواند به شما در انتخاب بهترین کفش برای هر فعالیت کمک کند. 

در این مقاله، ما در مورد کفش های پیاده روی در مقابل کفش های مخصوص دویدن بحث خواهیم کرد، شباهت ها و تفاوت های بین کفش های مخصوص دویدن و پیاده روی و اینکه چه زمانی باید یکی را بر دیگری انتخاب کنید.

اگرچه اگر فقط یک نگاه گذرا بیندازید تا حدودی شبیه به هم به نظر می رسند، اما چندین تفاوت قابل توجه بین کفش های دویدن و پیاده روی وجود دارد.

ویژگی های مختلف کفش های پیاده روی و کفش های دویدن چیزی است که هر کدام را برای فعالیت مورد نظر مناسب می کند.

بالشتک 

هم کفش های پیاده روی و هم کفش های دویدن مقداری بالشتک را برای کمک به کاهش ضربه ضربه ای که پای شما برای اولین بار در طول چرخه راه رفتن به زمین برخورد می کند، فراهم می کند.

برخلاف یکنواختی راه رفتن، سه الگوی ضربه پا وجود دارد که دوندگان ممکن است از خود نشان دهند: ضربه زدن به پاشنه، ضربه زدن به وسط پا، یا ضربه زدن به جلوی پا.

از آنجایی که بیشتر دوندگان می‌خواهند در زیر ناحیه‌ای از پا که روی آن فرود می‌آیند، بالشتک مناسبی داشته باشند، کفش‌های دویدن بالشتک‌دار به جای پاشنه، در تمام این نواحی از کف پا دارای بالشتک هستند.

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های بین کفش‌های پیاده روی و کفش‌های دویدن که واقعاً فقط با پوشیدن کفش یا فشار دادن پنجه پای خود روی زمین خود متوجه آن می‌شوید، انعطاف‌پذیری خود کفش است. 

چه با کفش های دویدن راه بروید چه با کفش های پیاده روی، زمانی که به ناحیه پنجه فشار وارد می کنید، کفش باید از جلوی پا خم شود، حتی زمانی که فقط با دستان خود فشار می دهید تا آن را آزمایش کنید. 

اگر کف پا به راحتی خم نمی شود، یا اگر به جای نزدیک شدن به انگشتان پا در قوس خم می شود، کفش ممکن است محدود کننده باشد و برای پیاده روی تناسب اندام مناسب نباشد.

یکی دیگر از تفاوت های قابل توجه بین کفش های پیاده روی و دویدن در پاشنه کفش دیده می شود.

کفش‌های دویدن معمولاً دارای ارتفاع پشته پاشنه بیشتر یا پاشنه بلندتری نسبت به کفش‌های پیاده‌روی هستند تا ثبات و بالشتک بیشتری را برای دوندگانی که پاشنه می‌زنند فراهم کنند.

کفش دیانا مناسب پیاده روی 

کفش های پیاده روی در مقابل کفش های دویدن: کیفیت ساخت 
اگرچه یک قانون مطلق نیست، اما یکی از تفاوت های کفش دویدن با کفش پیاده روی، کیفیت ساخت و مواد به کار رفته در کفش است.

کفش‌های دویدن اغلب دارای جدیدترین فناوری در کفش و مواد هستند و برای استفاده سنگین بادوام ساخته شده‌اند.

کفش‌های پیاده‌روی اغلب با مواد مناسب ساخته می‌شوند، اما ممکن است فاقد آخرین پیشرفت‌ها در فناوری کفش و مواد ممتازی باشند که مطلوب‌ترین ویژگی‌های کفش‌های دویدن سطح بالا را ارائه می‌دهند، مانند ضربه‌گیری و قابلیت تنفس. 

کفش های پیاده روی در مقابل کفش های دویدن: وزن و راحتی
اگرچه ترجیحات کفش فردی است، اما بیشتر مردم کفش های دویدن را راحت تر از کفش های پیاده روی می دانند.

تفاوت بارز کفش دویدن با کفش پیاده روی وزن کفش است.

علیرغم داشتن بالشتک کمتر، کفش‌های پیاده روی به دلیل تکنولوژی و مواد مورد استفاده، سنگین‌تر و حجیم‌تر از کفش‌های مخصوص دویدن هستند.

 

چه زمانی کفش های پیاده روی در مقابل دویدن بپوشید
در طرف دیگر، مواقعی وجود دارد که پوشیدن کفش پیاده روی بهتر از کفش های دویدن است.

کفش‌های پیاده‌روی نسبت به کفش‌های مخصوص دویدن ارزان‌تر هستند، بنابراین اگر هزینه یک عامل است و شما فقط به آرامی راه می‌روید، و برای مسافت‌های کوتاه، مانند اطراف شهر یا زمانی که از خواربارفروشی خرید می‌کنید، یک کفش پیاده‌روی می‌تواند به خوبی کار کند. .

اگرچه تفاوت‌های بین کفش‌های دویدن و پیاده‌روی آشکار است، اما این کفش‌ها آنقدر واضح نیستند که مطلقاً نتوانید کفشی را برای فعالیت مخالف بپوشید.

راحتی شما از همه مهمتر است. بدن شما باید در انتخاب کفش احساس خوبی داشته باشد.

 

 

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش