Clicky

چطور چرم طبیعی را تشخیص بدهیم؟

یکی از راه‌های ساده این است که از برندهای معتبر استفاده کنید. با این انتخاب کار شما تا حد زیادی راحت می‌شود اما اگر همچنان قصد دارید تا بتوانید خودتان چرم اصل را تشخیص بدهید، چند نکته‌ی ساده وجود دارد که کافی است تا به آن‌ها دقت داشته باشید.یکی از راه‌های ساده این است که از برندهای معتبر استفاده کنید. با این انتخاب کار شما تا حد زیادی راحت می‌شود 

 

 

بوی چرم را حس کنید!

 

 

یکی از روش‌های عجیب این است که کفش یا به‌طور کلی محصول چرمی را بو بکشید! شاید خنده‌دار به‌نظر برسد اما بوی چرم یکی از نشانه‌های مهم در تشخیص اصل بودن آن است؛ چرم مصنوعی یا انواع دیگر هرگز بویی مشابه چرم اصل ندارند و اگر با بوی آن آشنا باشید، کار ساده‌ای در تشخیص کفش چرم اصل خواهید داشت.

 

 

به بافت چرم توجه کنید

 

 

بافت چرم طبیعی بسته به نوع و کیفیتی که دارد ممکن است درشت یا ریز باشد. همچنین بافت چرم طبیعی کمی خشن‌تر است و اگر با یک جفت کفش کاملا صاف روبه‌رو هستید، احتمال دارد جنس آن از چرم مصنوعی باشد. علاوه بر این، نوع بافت هم اهمیت دارد و اگر چرمی که مشاهده می‌کنید کاملا یکدست به نظر می‌رسد، به احتمال زیاد طبیعی نیست؛ چراکه چرم واقعی الگوی نامنظم و ناهماهنگی دارد. در مقابل، چرم مصنوعی الگویی ثابت دارد که در تمام قسمت‌ها تکرار شده است.

 

 

روی چرم فشار وارد کنید
 

 

 

یکی از روش‌های تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی این است که با انگشت روی چرم کمی فشار بیاورید. جای انگشت شما روی چرم طبیعی مدتی باقی می‌ماند، درصورتی که چرم مصنوعی به‌سرعت به شکل اولیه‌ی خود باز می‌گردد.

 

آیا شما هم از طرفداران کفش چرم طبیعی هستید یا دیگر انواع کفش را ترجیح می‌دهید؟ برایمان بنویسید.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش